A káreseményt a
bekövetkezése után minél előbb, legkésőbb az észlelésétől számított
2 munkanapon belül kell a Biztosítónak bejelenteni. (Baleseti,
egészségbiztosítási eseményt 15 napon belül)
Amennyiben ennek elmulasztása
miatt lényeges körülmények – pl. a biztosítási esemény
bekövetkezése, annak ideje és oka, a keletkezett kár mértéke – kideríthetetlenekké
válnak, a biztosító kötelezettsége nem áll be. Általában a biztosítási
szerződésből eredő igények az esedékességtől számított egy év alatt
évülnek el.
A kárt a következő
módokon jelenthetik be az ügyfelek a biztosítónak:
a) személyesen: a
biztosító bármely ügyfélszolgálatán,
b) telefonon:
munkanapokon általában 8 és 20 óra között, a szerződésen szereplő számok egyikén
c) interneten: honlapokon, kárbejelentés lehetőségnél
d) levélben a biztosító postázási címén.
Milyen adatok
szükségesek a kárbejelentéshez?
- a szerződés/kötvény
száma, amire a kárt szeretnénk bejelenteni
- szerződő/biztosított/károsult
személyi adatai (név, cím, telefonszám)
- a káresemény helye,
ideje, rövid leírása
- a kár becsült
összege, a kár által érintett vagyontárgyak tételes részletezése
- írásos
bejelentésnél dátum és aláírás
Lakásbiztosítás átdolgozása miatt kerestem fel egyik
ügyfelemet. Láthatóan zúgolódott, hogy nem érdemes, mert a Biztosító úgysem
fizet. Megkérdeztem, hogy volt-e valami kár, hogy erre gondol.
-
Tavasszal volt egy betörésem, felfeszítették a bejárati
ajtót, és elvitték a TV-t . Semmi mást, csak a TV-t.
-
És bejelentette a kárt?
-
Nem, mert a Biztosító úgysem fizet…
A sztori vége az, hogy ugyan 6 hónap eltelt már, a kárt
bejelentettem, és mivel minden dokumentálva volt, rendőrségi helyszínelés, fotók
az összetört zárról, TV garancialevél stb, a kárt kifizette a biztosító.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése