2013. december 2., hétfő

ÁLTALÁNOS - A kárbejelentés

A káreseményt a bekövetkezése után minél előbb, legkésőbb az észlelésétől számított
2 munkanapon belül kell a Biztosítónak bejelenteni. (Baleseti, egészségbiztosítási eseményt 15 napon belül)

Amennyiben ennek elmulasztása miatt lényeges körülmények – pl. a biztosítási esemény bekövetkezése, annak ideje és oka, a keletkezett kár mértéke – kideríthetetlenekké válnak, a biztosító kötelezettsége nem áll be. Általában a biztosítási szerződésből eredő igények az esedékességtől számított egy év alatt évülnek el.

A kárt a következő módokon jelenthetik be az ügyfelek a biztosítónak:
a) személyesen: a biztosító bármely ügyfélszolgálatán,
b) telefonon: munkanapokon általában 8 és 20 óra között, a szerződésen szereplő számok egyikén
c) interneten: honlapokon, kárbejelentés lehetőségnél
d) levélben a biztosító postázási címén.

Milyen adatok szükségesek a kárbejelentéshez?

- a szerződés/kötvény száma, amire a kárt szeretnénk bejelenteni
- szerződő/biztosított/károsult személyi adatai (név, cím, telefonszám)
- a káresemény helye, ideje, rövid leírása
- a kár becsült összege, a kár által érintett vagyontárgyak tételes részletezése
- írásos bejelentésnél dátum és aláírás



Káresetek, esetek


Lakásbiztosítás átdolgozása miatt kerestem fel egyik ügyfelemet. Láthatóan zúgolódott, hogy nem érdemes, mert a Biztosító úgysem fizet. Megkérdeztem, hogy volt-e valami kár, hogy erre gondol.
-          Tavasszal volt egy betörésem, felfeszítették a bejárati ajtót, és elvitték a TV-t . Semmi mást, csak a TV-t.
-          És bejelentette a kárt?
-          Nem, mert a Biztosító úgysem fizet…
A sztori vége az, hogy ugyan 6 hónap eltelt már, a kárt bejelentettem, és mivel minden dokumentálva volt, rendőrségi helyszínelés, fotók az összetört zárról, TV garancialevél stb, a kárt kifizette a biztosító. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése